• +381.11.2456.349
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Waste management

The application of GIS, as a highly sophisticated modern technology for collecting, storing, managing, analyzing and presenting spatial data, in combination with LBS technology (vehicle tracking) which enables remote collection of data on vehicle position, driving parameters and vehicle behavior, has become an indispensable tool without which it is impossible to optimize the work of a modern utility company.

By applying the MobTrack:24 utility companies get the opportunity to analyze their fleet, ie. creating records on vehicles, areas and places for waste collection. The system has full application if the utility company also has up-to-date spatial data which, above all, refer to maps and data of the address system. In this way, it is possible to detect users who do not pay for the waste collection service and optimally choose the places where waste will be collected.

Primer upravljanja otpadom u JKP Mediana Niš

U želji da smanji troškove i poveća produktivnost, JKP Mediana Niš je izvršila analizu postojećeg sistema tj. kreirala evidenciju o vozilima, reonima i mestima za prikupljanje otpada. Na osnovu digitalnog ortofotoa prikupljeni su i validni prostorni podaci.

Nakon ovoga, izvršena je optimizacija koja se odnosila na:

  • raspored kontejnera, na osnovu broja korisnika i količini odnešenog otpada
  • broj, veličinu i oblik reona na osnovu raspoloživih vozila, vremena obilaska i pređenog puta vozila
  • rute kojima vozila JKP Mediana treba na optimalan način da obiđu reone i odvezu otpad na deponiju
prikaz pozicije kontejnera i njihovog odvoženja u MobTrack:24 aplikaciji

prikaz rada hidraulične dizalice

kontrola stepena izvršenosti radnog naloga

Uvođenjem sistema za praćenje vozila MobTrack:24 pod kontrolu su stavljena vozila koja se koriste, sprečene su razne vrste zloupotreba i dobijena je precizna informacija o realizaciji planiranih aktivnosti. Sistem je uveden u oktobru 2011. godine, a nakon šest meseci napravljena je analiza koja je pokazala sledeće rezultate:

  • praćenje realizacije radnih naloga povećano za 30% - pre uvođenja sistema 66%, sada 99%
  • broj moto sati povećan za 11%
  • smanjena prosečna potrošnja goriva i napravljena ušteda od 9,6% u količini potrošenog goriva
  • smanjen broj incidenata
  • onemogućeno korišćenje vozila u privatne svrhe
  • smanjeni troškovi održavanja
  • uočeni su korisnici koji nelegalno koriste komunalne usluge




© 2021 Mobile Solutions d.o.o