Merenje nivoa i protoka goriva
Upravljanje gorivom je u Vašim rukama
Kada je u pitanju proces praćenja potrošnje goriva ono se može realizovati na više načina. Svaki od njih ima svoje prednosti i mane, a razlike među njima su u tačnosti, ceni i meri u kojoj se vrše modifikacije na vozilu.
Sve metode za merenje potrošnje kompatibilne su sa sistemom MobTrack:24 i navedene su redosledom prema našoj preporuci.
CAN/LV-CAN
Protokomer
Ugradnjom protokomera na sistem dovoda i odvoda goriva u i iz motora se može dobiti podatak o potrošnji goriva. Tačnost ovakvog rešenja je izuzetno visoka (>99%) i sistem je veoma izdržljiv u eksploataciji tako da je preporučljiv u uslovima gde nije moguće dobiti podatke sa CAN magistrale.
Instalacija protokomera podrazumeva intervenciju na povezivanju dovoda goriva u motor i povratka viška goriva nazad u rezervoar što podrazumeva narušavanje fabričkog stanja vozila, ali u slučaju demontaže oprema i vozilo se vraćaju u fabričko stanje.
Sonda za merenje nivoa goriva
Sonde za merenje nivoa goriva se ugrađuju u rezervoar vozila i preko praćenja promene nivoa i pređenog puta se može dobiti potrošnja goriva. Iako sonde imaju deklarisanu tačnost za vozila u pokretu >99%, ovaj način merenja potrošnje goriva je najnetačniji jer se potrošnja dobija preko nivoa goriva, a u merenje nivoa goriva veliku netačnost unosi bućkanje goriva usled kretanja ili naginjanja vozila.
Dobra strana je što se lakše uočavaju krađe goriva preko naglog pada nivoa goriva. Obzirom da ugradnja sonde podrazumeva sečenje sonde na meru rezervoara i bušenje rezervoara, ovaj način praćenja potrošnje je najinvanzivniji, jer vozilo i sondu nije moguće vratiti u fabričko stanje.