• +381.11.2456.349
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Upravljanje otpadom

Primena GIS-a, kao visoko sofisticirane moderne tehnologije za prikupljanje, čuvanje, upravljanje, analizu i prezentaciju prostornih podataka, u kombinaciji sa LBS tehnologijom (praćenje vozila) kojom je omogućeno daljinsko prikupljanje podataka o položaju vozila, parametrima vožnje i ponašanja vozila, postala je nezaobilazan alat bez koga je nemoguće optimizovati rad savremenog komunalnog preduzeća.

Primenom sistema MobTrack:24 komunalna preduzeća dobijaju mogućnost analize svog voznog parka tj. kreiranja evidencije o vozilima, reonima i mestima za prikupljanje otpada. Punu primenu sistem ima ukoliko komunalno preduzeće poseduje i ažurne prostorne podatke koji se, pre svega, odnose na mape i podatke adresnog sistema. Na ovaj način moguće je otkriti korisnike koji ne plaćaju uslugu odnošenja otpada i optimalno izabrati mesta na kojima će se prikupljati otpad.

Primer upravljanja otpadom u JKP Mediana Niš

U želji da smanji troškove i poveća produktivnost, JKP Mediana Niš je izvršila analizu postojećeg sistema tj. kreirala evidenciju o vozilima, reonima i mestima za prikupljanje otpada. Na osnovu digitalnog ortofotoa prikupljeni su i validni prostorni podaci.

Nakon ovoga, izvršena je optimizacija koja se odnosila na:

  • raspored kontejnera, na osnovu broja korisnika i količini odnešenog otpada
  • broj, veličinu i oblik reona na osnovu raspoloživih vozila, vremena obilaska i pređenog puta vozila
  • rute kojima vozila JKP Mediana treba na optimalan način da obiđu reone i odvezu otpad na deponiju
prikaz pozicije kontejnera i njihovog odvoženja u MobTrack:24 aplikaciji

prikaz rada hidraulične dizalice

kontrola stepena izvršenosti radnog naloga

Uvođenjem sistema za praćenje vozila MobTrack:24 pod kontrolu su stavljena vozila koja se koriste, sprečene su razne vrste zloupotreba i dobijena je precizna informacija o realizaciji planiranih aktivnosti. Sistem je uveden u oktobru 2011. godine, a nakon šest meseci napravljena je analiza koja je pokazala sledeće rezultate:

  • praćenje realizacije radnih naloga povećano za 30% - pre uvođenja sistema 66%, sada 99%
  • broj moto sati povećan za 11%
  • smanjena prosečna potrošnja goriva i napravljena ušteda od 9,6% u količini potrošenog goriva
  • smanjen broj incidenata
  • onemogućeno korišćenje vozila u privatne svrhe
  • smanjeni troškovi održavanja
  • uočeni su korisnici koji nelegalno koriste komunalne usluge




© 2020 Mobile Solutions d.o.o