KONTROLA UPRAVLJANJA GORIVOM

kontrola goriva 1

Korisnicima sistema je od sada omogućena online veza sa dobavljačima goriva. Na ovaj način vrši se kontrola svakog sipanja goriva na pumpi i poređenje sa podacima o potrošnji goriva koje evidentira sistem MobTrack:24.

kontrola goriva 2  kontrola goriva 3

PRAĆENJE POTROŠNJE GORIVA 

Kada je u pitanju sam proces praćenja potrošnje goriva ono se može realizovati na više načina. Svaki od njih ima svoje prednosti i mane, a razlike među njima su u tačnosti, ceni i meri u kojoj se vrše modifikacije na vozilu. Sve metode za merenje potrošnje kompatibilne su sa sistemom MobTrack:24 i navedene su redosledom prema našoj preporuci

 

CAN/Lv-CAN
Podaci o potrošnji goriva mogu da se preuzmu sa CAN magistrale vozila. Tim putem mogu da se dobiju i druge informacije poput nivoa goriva, broja obrtaja, pređena kilometraža vozila, temperatura rashladne tečnosti i druge, što ima veliku prednost. Usled dobijanja podataka o potrošnji i nivoa goriva preko različitih senzora u vozilu, moguće je praviti unakrsnu kontrolu radi veće tačnosti.

Can

Čitanje ovih podataka se dobija povezivanjem na provodnike koji prenose podatke ka i sa putnog računara u vozilu što instalaciju čini brzom i najneinvanzivnijom od svih metoda, a cena opreme je znatno manja od drugih metoda merenja potrošnje. Mana ovog načina praćenja potrošnje je što zavisi od opreme ugrađene u vozilo i rezolucija i tačnost variraju od modela do modela vozila, a obzirom da mi podatke sa CAN magistrale samo prenosimo, ne možemo da utičemo na kvalitet informacija. Takođe, podaci sa CAN magistrale se dobijaju samo dok je dat kontakt u vozilu ili je motor startovan.

PROTOKOMER
Ugradnjom protokomera na sistem dovoda i odvoda goriva u i iz motora se može dobiti podatak o potrošnji goriva. Tačnost ovakvog rešenja je izuzetno visoka (>99%) i sistem je veoma izdržljiv u eksploataciji tako da je preporučljiv u uslovima gde nije moguće dobiti podatke sa CAN magistrale.

Protokomer

Instalacija protokomera podrazumeva intervenciju na povezivanju dovoda goriva u motor i povratka viška goriva nazad u rezervoar što podrazumeva narušavanje fabričkog stanja vozila, ali u slučaju demontaže oprema i vozilo se vraćaju u fabričko stanje. 

SONDA ZA MERENJE NIVOA GORIVA
Sonde za merenje nivoa goriva se ugrađuju u rezervoar vozila i preko praćenja promene nivoa i pređenog puta se može dobiti potrošnja goriva. Iako sonde imaju deklarisanu tačnost za vozila u pokretu >99%, ovaj način merenja potrošnje goriva je najnetačniji jer se potrošnja dobija preko nivoa goriva, a u merenje nivoa goriva veliku netačnost unosi bućkanje goriva usled kretanja ili naginjanja vozila.

Sonda

Dobra strana je što se lakše uočavaju krađe goriva preko naglog pada nivoa goriva. Obzirom da ugradnja sonde podrazumeva sečenje sonde na meru rezervoara i bušenje rezervoara, ovaj način praćenja potrošnje je najinvanzivniji, jer vozilo i sondu nije moguće vratiti u fabričko stanje.